Po raz kolejny uczniowie naszej Szkoły wzięli udział w ogólnopolskim konkursie ,,Dom i gościnność. Władywostok-Tsuruga-Tokio-Seattle-Wejherowo. Na drogach dzieci syberyjskich do Polski (1919-1923)”
W tym celu siódmoklasiści 9 czerwca 2024 r. wraz z opiekunami wybrali się do Krakowa, który w niedzielne popołudnie przywitał ich piękną, słoneczną pogodą.
Przed stresującym poniedziałkiem, dniem konkursowym, odbyli wielogodzinny spacer krakowskimi uliczkami.
Następnego dnia, 10 czerwca o godz. 10.00, w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha rozpoczęła się prezentacja przygotowanych prac. Zespół w składzie: Alicja Gołąb, Filip Zieliński i Karolina Balas przygotował grę planszową z dokładnym opisem i objaśnieniem reguł gry. Praca wzbudziła ogromne zainteresowanie jury i innych uczestników konkursu. Następnie uczennica klasy VII a, Karolina Sobota, zaprezentowała się w specjalnie przygotowanym na ten dzień stroju, który nawiązywał do polskiej kultury ludowej. Uczennica uszyła własnoręcznie dwie lalki , jedną w stroju krakowskim, drugą w japońskim kimono. Zadbała o wszystkie szczegóły. Praca Karoliny zachwyciła starannością wykonania. Aleksandra Konieczna i Aleksandra Jarząbek z klasy VII a dokonały prezentacji swojego komiksu, który opowiadał historię Iwana. Komisja zwróciła uwagę na ciekawe ujęcie tematu, oryginalne nawiązanie do wpływu historii dzieci syberyjskich na współczesność.
Jury w składzie: Katarzyna Nowak – dyrektor (od 1 stycznia 2023r.) Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej ,,Manggha”, Bogna Dziechciaruk-Maj – historyk sztuki, muzeolog i kurator, dyrektor Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej ,,Manggha”, prof. dr hab. Wiesław Theiss – profesor nauk humanistycznych oraz Yumi Yoshida wysoko oceniło prace naszych podopiecznych, przyznając Alicji Gołąb, Filipowi Zielińskiemu i Karolinie Balas II miejsce, Karolinie Sobocie III miejsce, a wyróżnienie Aleksandrze Koniecznej i Aleksandrze Jarząbek.
Uczestnikom konkursu serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów. Mamy nadzieję, że było to dla nich niezwykle budujące doświadczenie i na pewno zachęci ich do dalszego zgłębiania historii dzieci syberyjskich.